-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15230 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

سود حج و اعمال آن چيست؟
اگر درباره احكام و دستورهاي نوراني اسلام بينديشيم، خواهيم ديد كه دين اسلام در همه جنبه هاي زندگي مادّي و معنوي انسان - يعني از جنبه هاي ديني و اخلاقي گرفته تا اقتصادي و سياسي و نظامي و فرهنگي و مانند آن - داراي بهترين و عالي ترين دستورها و قانونهاست. از دستورهاي والاي اسلام، فريضه حج است كه داراي مناسك و اعمالي ويژه، مانند احرام و طواف و سعي صفا و مروه و رمي جمرات و قرباني و برخي كارهاي ديگر است. اينك به گوشه اي از اسرار اين فريضه بزرگ ديني مي نگريم:
همه افراد بشر، چون يك خانواده اند كه در نقاط مختلف زمين زندگي مي كنند و شكّي نيست كه اگر همه آدميان - از هر طبقه و نژاد و مليّتي كه باشند - از حال يكديگر آگاه گردند و يگانه و هميشه شوند، زندگي براي آنان گوارا و آرام خواهد شد. يكي از حكمتهاي فريضه حج اين است كه مسلمانان از هر گوشه دنيا و از هر نژاد و طبقه اي گرد هم آيند و

ـ2ـ
اعمالي ويژه را انجام دهند كه هر يك از اين اعمال به نوبه خود در تزكيه روحي و اخلاقي و تكامل انسان تأثيري ژرف برمي نهد. مسلمانان در اين فرصت، با روحيه اي به دور از هرگونه تكبّر و بي توجّه به ويژگيها و تفاوتها گرد هم مي آيند و از حال يكديگر آگاه مي شوند و درباره مسائل و مشكلات زندگي خود تبادل نظر مي كنند و گامهايي براي حلّ و رفع آنها برمي دارند. نماز جماعت نيز، كه اجتماعي كوچكتر است، همين است و از اين روست كه دين اسلام سفارشي بسيار كرده است كه مسلمانان نماز خويش را به جماعت برپاكنند.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ3ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.